Megpróbálom tömören összefoglalni a dolgokat.
Az egész problémakör valószínűleg a színes képrögzítés és megjelenítés kezdetével született meg.
Az 1920-as évek végén állt neki William David Wright és John Guild a kisérleteknek. A feladat az volt, hogy a matematika nyelvén … Read More
Ez a film kivételes példája annak, hogy egy éveken át számtalan 5D fényképezőgéppel forgatott filmet hogyan lehet látványában is „moziképessé” tenni, ami ráadásul marha jól is néz ki, s nem utolsó sorban fontos dolgokról szól!
Amikor a szellem, a kitartás … Read More
Közzétettük a teljes filmet! Szeressétek!
Rendező: Glaser Katalin | Producer: Varga Zsolt Iván
A nők sok mindent tanulnak nagyanyáiktól, akik sokszor ugyanolyan nagy hatással vannak unokáik életére, mint szüleik. A nagymama a család fundamentuma, ős szervezőereje. De a nagymama … Read More
Nemrég bukkantam a fortepan.hu több mint 50.000 régi, nagyrészt magyarországi fotókat tartalmazó arhívumára. Lenyűgöző képek lenyűgöző korokból. Kíváncsi lettem ugyanakkor, hogy milyen is lehetett akkor az ember, változott-e bármi azóta. Nem szerettem volna, hogy akár a kor divatja is torzítaná … Read More
Az első helyezett a Három nagymamám volt című film rendezéséért Glaser Katalin. Minden egyben van itt, ami a nézőt elbűvölheti. Mulatságos és bensőségesen emberi családtörténet, élénk animátori fantázia, eredeti rajzstílus a történet hangulatváltásaihoz tökéletesen illeszkedő filmzenével. A Három nagymamám volt … Read More
Jelen írásomban az elektromos kamerák kínálta egyre tágabb fantasztikus beállítási lehetőségeinek gyakori félreértelmezésére szeretnék rávilágítani. Elsősorban gondolok itt a fényérzékenység, azaz ISO érték és a fehéregyensúly helyes beállításaira. Read More
További példákat mutatok arra, hogy milyen extrém beavatkozásokra lehet szükség ahhoz, hogy a kép mind időben, térben, mind színeiben a helyére kerüljön. Ez a cikk folytatása a korábbi Eső után köpönyeg írásomnak, amelyben ugyan úgy, mint most is Topolánszky Tamás: … Read More
Filmhéten Alexander Belenykij INTERLUDIUM című rövidfilmje, melynek fényelése, összes digitális kópiája, DCP-je is nálunk készült. A film nagyszerű operatőre Medvigy Gábor, aki Alexa kamerával készítete rendhagyagyó fekete-fehér képeit. Read More
A 2014-es Cannes-i filmfesztivál versenyprogramjának magyar rövidfilmje végre itthon is a moziban a Filmhéten! Szőcs Petra költeményének fotonjait Csepeli Eszter gyűjtötte össze, amiket nagyon nagy szeretettel hajlítgattam a végső formájukba. Read More
A Filmhét versenyprogramjába több animációs filmünk is bekerült. Kettőnek producere, egynek viszont a rendezője lehettem. Alább olvasható egy-egy kis rövid bemutató, a linkkel a Filmhét weboldalára, további információkkal, például a vetítési időpontokkal… Read More
Korábban szó esett már arról, hogy a digitális fényelés (és nem színkorrekció) elsődleges feladata a néző szemének vezetése snittről snittre, kiemelve azt a területet a képen, ahová a tekintetét várjuk. Elkél ez a segítség, főleg ha egy gyors vágású akcióban … Read More
Ez előzőekben lefektettük a digitális fényelés alapjait, s nagyjából a különbözőségét is meghatároztuk a színkorrekciótól. A következő példában tovább húzzuk a húrt, sokkal tovább, ennek a technológiának a jelenlegi határait súrolva! Read More
Sok bizonytalanság és felületes bizonyosság lengi körbe a Fényelés fogalmát.
„Én is szoktam fényelni Final Cutban az anyagot!” – hallom gyakran, amikor a téma szóba kerül. S valóban, minden forgatott anyag, amely vágásokból, időben és térben különböző felvételekből áll, elkerülhetetlen, … Read More
Elhatároztam, szakmai blogot fogok írni az utómunkáról, fényelésről, s az ezekhez kapcsolódó témákról, méghozzá magyar nyelven elsősorban azért, mert rendkívül hiányosak és felületesek a gyakran szakmainak nem igen nevezhető írások ebben a témában a mi nyelvünkön. Read More